Lathet eller huslighet?

2010-11-23 - 22:22:26

Hihih, idag gick jag till ICA för att köpa bröd. Gick in, handlade, kom hem och hade såklart glömt att köpa brödet. Så istället för att promenera tillbaka bakade jag eget. mumma!



(Och Anna, här kommer "receptet", tre månades senare:
Som sagt improviserar jag ihop denna snabblimpa men brukar utgå från 5dl mjölk/filmjölk. Blandar i typ 1-2tsk av både bakpulver och bikarbonat, lite sirap, ibland en portion gramhams- eller havregrynsgröt, några teskedar brödkryddor och sedan blandar jag i vetekli/grahamsmjöl/dinkelmjöl/vetemjöl/krossade linfrön tills smeten har lagom konsistens, tänk "trögflytande smet".
Jag har testat att blanda i lite olika saker, mina favoriter hittills är några skedar lingonsylt eller lite nötter och torkade aprikoser.)

Postat av: Kulan

Anmäl dig gärna till Månadens Bästa Blogg hos mig =)



Vinnaren kommer bli länkad på en av de tolv största bloggarna i Sverige och få en fin present på köpet, värde över 1200kr!

2010-11-24 - 14:08:26
Postat av: Anna

Kul att du skriver typ och några. Lät ju som ett säkert recept ;)

2010-11-24 - 20:48:26
Postat av: Emelie

Anna, det handlar om käääärlek och känsla när man bakar ;)

2010-11-25 - 20:26:45
URL: http://emii.blogg.se/
Postat av: Jessica

Jag är lite osäker på det där med gröten, men annars lät det gott ;)

2010-12-10 - 22:59:28
URL: http://bjmpersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!