Pladder om mina 38,25h i veckan

2010-08-08 - 12:56:56

Ah, så kul det var att jobba i fredags kvälls! Och nej, jag är inte ironisk. Det är trist att missa fredagsmys eller värsta festen men, det är faktiskt riktigt kul att jobba helgkvällar. Folk är glada i hågen, många lite småfulla, och på det stora hela är kunderna lite roligare än annars. Man får sig många roliga skratt och ja, det är helt enkelt lite bättre.

Det bästa är att det är nästan ingen kund som är sådär gräsligt otrevlig. Ni vet sunkiga medelålders män som alltid ska "sätta någon på plats", ni vet, det är nästan som dom går runt och väntar på att få va otrevliga. Eller äldre tanter som är så irriterade för att vi inte har ditt ellet datt. Eller en finnig nittonårig kille som spårar och gör värsta grejen av att man vill se leg. Hallå!? liksom. Som att det syns att dom är arton och två dagar gamla! Töntar.

Och varför kom jag då på dethär? Jo, för jag läste i min nyfunna blogg Arga bibliotekstanten om precis ett sånt här tillfälle på en annan Pressbyrå, nån annanstans i landet. Och jag k-ä-n-n-e-r i-g-e-n m-i-g !!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!