När allt blir en enda röra

2009-07-08 - 15:38:31

Känner att det börjar bli dags för lite utrensning här hemma, har fyra blå IKEA-säckar och en flyttkartong full med kläder. Det är alla kläder som inte ryms i garderoben och som jag därför inte har använt på.. ett halvår, minst. Eller alla filmer som ligger i en hög bredvid TV:n eftersom dom inte ryms på DVD-hyllan.

Sitter mest och undrar om man skulle kunna tjäna sig en hacka på det hela. Jag menar, jag har ju faktiskt en hel del gjejer som jag varken behöver eller använder. Om jag lyckas sälja iväg alla klder för 10:- per klädesplagg, sälja iväg dataskärmen och cocacolacykeln, då borde jag ju kunna köpa mig en ny cykel för dom pengarna, eller hur? Det var en fågel som viskade i mitt öra att det finns samlarmänniskor där ute som lätt skulle kunna betala 2-3000:- för min cykel. Det vore inte helt fel :-) Men vars ska man sälja sina saker? Ställa upp dom på en loppis? Sälja dom på tradera? Eller blocket? Eller nån annanstans?

Det är bara så jobbigt sånt här, för tänk om jag ångrar mig. Eller tänkt om jag kommer på att jag faktiskt behöver detdär linnet nån dag, sen nån gång.

Aja, jag är i alla fall inte som min papps. Han har FYRA förråd för att rymmas med alla sina grejer =D

Postat av: Malin

såhär:

loppis är bra, för då kan du få sålt mycket på en helg med inte så mycket mer ansträngning än att få dit grejerna och att vara där.

med tradera blir det mycket pyssel. bilderna måste vara bra + intressant text för att kunna tjäna nåt.

på tradera kan du däremot tjäna bättre på vissa saker (om sakerna är i gott skick) eftersom att alla förväntar sig mycket låga priser på en loppis..



det var kul när jag o mamma hade loppis. tjänade över 1000 spänn och vi hade inte SÅ mycket grejer. och det var kul:)

2009-07-09 - 23:06:55
URL: http://malink.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!