En värld helt utan känslor

2009-02-13 - 22:32:24
Tänk vad skönt ändå, att ibland slippa sina känslor? Att slippa vara ledsen, nere och sårad. Att vara utan det, eller i alla fall lindra sådana känslor, tror jag alla kan vilja ibland. Men på bekostnad av våra positiva känslor? Skulle inte tro det va! Livet går upp och ner och även om jag gillar topparna mer så skulle det inte finnas några toppar om det inte fanns några dalar.

Just nu går det en film på TV6, Equilibrium, eller som den svenska titeln är: Cubic. Den är ruskigt läskig och inte på det klassiska skräckfilms-läskiga sättet utan sådär myror i hjärnan-läskig. Den handlar om framtiden, efter tredje världskrigen, då man anammar den politiska idéen om att "känslor är en sjukdom och är leder till våld och krig." Och varje person äter ett läkemedel varje morgon för att vara utan känslor. Tar man inte sina piller blir man avrättat likt alla andra som visar några känslor. Det som sätter mest myror i hjärnan på mig är att jag, efter att ha läst om de funktionshindrades historia, faktiskt tror att detta skulle vara, om väldigt lite, men ändå möjligt.

Citat från filmen, sonen frågar sin pappa:
Robbie Preston: I saw a boy crying today at school. He didn't know anyone saw. But I saw. Should I report him?
John Preston: Unquestionably

Postat av: emi

jag ska starta ett nytt klädmärke som mitt projektarbete och undrar om du har något förlag på ett namn?:)

2009-02-13 - 23:49:29
URL: http://emutta.blogg.se/
Postat av: Anonym

En film man kanske borde se ? :)



Jaaa jag såg Håkan ikväll och det är det bästa jag gjort på lääänge ! :D <3

2009-02-14 - 00:40:03
URL: http://moaarot.blogg.se/
Postat av: Anonym

Glad alla hjärtans dag! Ha det super, take care. Pussar ♥

2009-02-14 - 13:09:04
URL: http://modemix.blogg.se/
Postat av: donnasandra

Den där filmen är underbar, Christian Bal är min stora favorit. Grattis förresten, du vann armbandet! Maila mig din adress så skickar jag det i veckan!

2009-02-16 - 11:32:35
URL: http://www.donnasandra.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!