Fruktansvärt oorganiserat

2008-09-15 - 00:23:53
Idag kom det in en film fel till oss. Den var från FILMTOPPEN, och vi hyr ju inte direkt ut deras filmer. Hursomhelst brukar vi vara snälla och ringa till dom som hyrt ut filmen så de därefter kan ringa sin kund som kan komma och hämta den hos oss. (Annars går ju kunderna runt och tror att dom har lämnat in sina filmer..)
På denna film stod det ingenting alls om i vilken butik eller liknande som filmen var hyrd i (jag fattar att kunden lämnade fel...). Jag gick i alla fall in på deras hemsida och kollade butikerna i Umeå, om jag minns rätt var det 8 butiker i Umeå som fanns i deras register.
- Första butiken jag ringde till hyrde inte ut filmer längre och kunde inte hjälpa mig.
- Andra butiken jag ringde till hade aldrig hyrt ut deras filmer och fattade inte varför dom ens fanns med i registret.
- Tredje butiken jag ringde till hyrde ut filmer, men dom hade inget system för att söka upp filmen.. Men efter många turer (och ett samtal till chefen) kunde dom konstatera att alla Statoil-mackar som hyr ut filmer faktiskt sätter en Statoillogga  inuti sina filmer på plastfodralet. (Grattis!)
- Fjärde butiken från listan jag ringde till hyrde inte heller ut deras filmer.

Och efter det gav jag upp. Hur kan det vara så sjukt oorganiserat? Och hur kan dom inte ha något slags register där dom kan söka efter alla filmer? Och framför allt, varför skriver dom inte adress / telefonnummer / en lapp med förklaring över vilken butiks film det är.
Postat av: Sara

jaha okej, vad bra!:) jag har alltid velat träna där, men alla mina kompisar som tränar är på iksu :(

2008-09-15 - 16:25:15
URL: http://taheri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!