Vuxenpoäng

2008-10-27 - 20:15:12

Så fort det börjar ta slut på samtalsämnen på min ledarutbildning lyckas vi alltid komma in på vad det är som ger en vuxenpoäng. Det finns mer eller mindre intelligenta idéer men det är nog två som sticker ut lite mer än andra:

- Att ha en godisskål med godis framme på vardagsrumsbordet (och inte äts upp!)
- Att välja en Volvo framför en sportbil, "eftersom att barnvagnen ryms bättre då".

Vad tycker du ger riktiga vuxenpoäng?

Sen kan jag ju också lägga till att enligt "Sveriges vuxenpoängsstyrelse" så är jag 31.1 år gammal.
Det är inte illa pinkat! ...och kan kanske även förklara varför jag velat kasta ut massvis med barn och undrat om folk som jobbar på badhus befinner sig i någon slags sinnesförvirring. För vem kan vilja jobba där?

Postat av: Malin

Usch vad jag saknar dig Emelie.

Och luben, hur har ni det där nu? Vem är ledare? Eller leder ni nu? Jag hoppas du bokar in mig när jag kommer hem över jul? & att du & sara pallrar er hit illa kvickt!

2008-10-27 - 22:22:25
URL: http://malinsofie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!